AAF הקשבה. הפעלה. הנאה – שיטה מוכחת ב 15 מפגשים בלבד מדובר בשיטה רבת השראה שנועדה למצות את היכולת הגלומה בכל ילד וילדה. השיטה מעמידה את הילד במרכז ובאופן זה למעשה, מדגישה לימוד שלם וכוללני, המכבד את הילד כאדם.
הצורך במיומנויות כתיבה ידנית בעידן המקלדת
מאת: ד"ר שרית טגנסקי בעידן הדיגיטלי שומעים לא מעט הורים ומורים שטוענים שאין צורך בהקניית מיומנויות של כתיבה ידנית. בעולם שמרבה להקליד וכמעט לא כותב יותר בעט ובעפרון, מיומנות זו הופכת משנית.
ללמוד ולהצליח
ללמוד ולהצליח תוכנית חוויתית וחדשנית ללמידה טכנולוגית לילדים ובני נוער דסלקטים בשיתוף בתי הספר מאת ד"ר שרית טגנסקי תוכנית ללימוד חוויתי המיועד לאפשר לתלמידים המתמודדים עם דיסלקציה לממש את היכולות שלהם ולהצליח, באמצעות כלים חדשניים ובאופן אינטואיטיבי.
חינם! פרק ראשון לקריאה מתוך הספר "מי מפחדת מ-ADHD?"
הספר הראשון בארץ על ADHD אצל בנות ונערות! מאת ד"ר שרית טגנסקי ריקוד הבנות – על הפרעת קשב וריכוז בקרב בנות, ואיך לא לפחד ממנה היום קשה להאמין, אבל הבלט הקלאסי, עולמן של בלרינות ענוגות
לשחק בארגז החול עד הרגע האחרון
כשילדנו נקלט בגן עירוני או נכנס לכתה א', הוא עובר למסגרת גדולה יותר, שהיא גם מושגחת פחות ותובענית יותר. לפני המעבר הזה, אנחנו ההורים עסוקים בשאלה האם ילדינו בשלים למעבר.
כעס וקנאה אצל ילדים – רגשות תסכול
הילד אינו יכול לתרגם רגשותיו למילים, לפיכך, הורים יקרים, יש לנהוג בילד ברגישות, באמצעות הבנת הבעות-פניו. מנקודת מבטו של הילד ההורים צריכים להיות קשובים לרגשותיו להבינם ולחזק אותו, להעצים אותו ולטפל בהן בהתאם.
הפרעת קשב וריכוז ADHD – כל מה שחשוב לדעת
מהי הפרעת קשב וריכוז? מתוך הספר מי מפחד מ ADHD? זו הפרעה שבבסיסה ישנו חוסר בקשב ובריכוז, עם אפשרות לפעלתנות יתר, הבאה לידי ביטוי בהיפראקטיביות ובאימפולסיביות. אצל ילדים ללא הפרעת פעילות היתר (היפראקטיביות)
גישות לאבחון הפרעת קשב וריכוז
גישות לאבחון הפרעת קשב וריכוז בעולם רווחות כיום שתי גישות קליניות מרכזיות לאבחון הפרעת קשב וריכוז: הגישה האמריקאית (DSM-V) והגישה האירופאית (ICD-10). שתי הגישות מסכימות כיום שהגורם המרכזי להיווצרות הפרעת קשב וריכוז הוא נוירולוגי התפתחותי.
לקויות מוטוריות תפקודיות
לקויות מוטוריות תפקודיות-מתוך הספר "מי מפחד מ ADHD?" הורים יקרים שני מחקרים פורצי דרך, שפורסמו ב-2011 בכתב העת האמריקאי האקדמי 'נוירולוגיה', אישרו שהפרעת קשב וריכוז בקרב ילדים משפיעה על יצירת בעיות בתפקוד המוטורי.
קשיים בויסות חושי אצל ילדים
ויסות חושי הינו תהליך אוטומטי ורציף של קליטת גירויים מהסביבה באמצעות החושים. האדם קולט מידע באמצעות מערכות התחושה השונות, ראיה ,שמיעה, טעם ,ריח, מישוש ומעבד אותו כך שישמשו לצורך הסתגלות לסביבה.
קושי בתפקוד מוטורי או בקואורדינציה מוטורית אצל ילדים
תפקוד מוטורי תקין למעשה מוגדר כיכולת לבצע תנועה באופן יעיל והרמוני ביחס לזמן ולמקום תוך תיאום בין חלקי הגוף השונים. ניתן לחלק תפקודים מוטורים לתפקודי מוטוריקה גסה – תנועת שרירים רחבה
מי מפחדת מ-ADHD? על בנות והפרעת קשב וריכוז
במשך שנות הילדות וההתבגרות שלי לא ידעתי שיש לקשיים שלי שם. רק כאמא לילדים עם הפרעת קשב וריכוז, נפל לי האסימון. כשהייתי בגילם, לא השתוללתי ולא הפרעתי בכיתה כמו בנים עם ADHD
האם הילד צריך טיפול קוגניטיבי התנהגותי
הורים רבים היו רוצים לעשות כל מה שאפשר כדי שיהיה לילדים שלהם טוב, אך לא הכול תלוי בידיים שלנו. יש ילדים שסובלים מבעיות קשב וריכוז בגלל סיבות כאלה ואחרות
טיפול בקשב וריכוז לילדים בגילאים שונים
אין הורה שלא היה רוצה לילד שלו את הטוב ביותר, אך יחד עם זאת, כולנו ציריכם להיות מודעים לכך שלא הכול נמצא תחת השליטה שלנו. לא אחת קורה שאנו שולחים את ילדינו לבית הספר ועד מהרה מגלים שיש לו קשיים בריכוז, בהבנה או בלימוד.
על לקויות התפתחותיות בקוארדינציה אצל ילדים
על פי הגדרת האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית , ילדים בעלי לקויות התפתחותיות בקוארדינציה (באנגלית – DCD – Developmental Coordination Disorder) מאופיינים ברמת ביצוע מוטורי נמוכה ביחס לילדים בגילם ובקושי תנועתי משמעותי שאינו נובע מפתלוגיה