ללמוד ולהצליח

ללמוד ולהצליח

ללמוד ולהצליח תוכנית חוויתית וחדשנית ללמידה טכנולוגית לילדים ובני נוער דסלקטים בשיתוף בתי הספר מאת ד"ר שרית טגנסקי תוכנית ללימוד חוויתי המיועד לאפשר לתלמידים המתמודדים עם דיסלקציה לממש את היכולות שלהם ולהצליח, באמצעות כלים חדשניים ובאופן אינטואיטיבי – חוויתי, ועל ידי שימוש בטכנולוגיה קיימת. מטרת התוכנית להעלות למודעות ציבורית ובפני מערכת החינוך בישראל (משרד החינוך,

הצורך במיומנויות כתיבה ידנית בעידן המקלדת

הצורך במיומנויות כתיבה ידנית בעידן המקלדת

מאת: ד"ר שרית טגנסקי בעידן הדיגיטלי שומעים לא מעט הורים ומורים שטוענים שאין צורך בהקניית מיומנויות של כתיבה ידנית. בעולם שמרבה להקליד וכמעט לא כותב יותר בעט ובעפרון, מיומנות זו הופכת משנית. רבים מניחים שהצלחה בלימודים אינה תלויה יותר ביכולות כתיב. מסיבה זו מעדיפים במערכת החינוך לטפל קודם בבעיות קשב וריכוז ובלקויות קריאה ושפה. וכך,

AAF הקשבה. הפעלה. הנאה

AAF הקשבה. הפעלה. הנאה

AAF הקשבה. הפעלה. הנאה – שיטה מוכחת ב 15 מפגשים בלבד מדובר בשיטה רבת השראה שנועדה למצות את היכולת הגלומה בכל ילד וילדה. השיטה מעמידה את הילד במרכז ובאופן זה למעשה, מדגישה לימוד שלם וכוללני, המכבד את הילד כאדם. הילד מקבל עזרים חיוניים להתפתחותו – האינטלקטואלית, החברתית, הגופנית רגשית ורוחנית. שיטת AAFמבוססת על התפתחותו הטבעית

כעס וקנאה אצל ילדים – רגשות תסכול

כעס וקנאה אצל ילדים – רגשות תסכול

הילד אינו יכול לתרגם רגשותיו למילים, לפיכך, הורים יקרים, יש לנהוג בילד ברגישות, באמצעות הבנת הבעות-פניו. מנקודת מבטו של הילד ההורים צריכים להיות קשובים לרגשותיו להבינם ולחזק אותו, להעצים אותו ולטפל בהן בהתאם. לעיתים קרובות, בגלל הלחץ שלנו, ההורים, בחיי היומיום שלנו אנחנו לא תמיד נוטים להקדיש את מלא תשומת הלב שלנו למצוקותיו של הילד והתגובה שלנו לא פותרת את

לשחק בארגז החול עד הרגע האחרון

לשחק בארגז החול עד הרגע האחרון

כשילדנו נקלט בגן עירוני או נכנס לכתה א', הוא עובר למסגרת גדולה יותר, שהיא גם מושגחת פחות ותובענית יותר. לפני המעבר הזה, אנחנו ההורים עסוקים בשאלה האם ילדינו בשלים למעבר. האם המעבר אינו חד מדי, האם הם יצליחו להסתגל למסגרת החדשה בקלות. הקשיים עלולים להתעורר כבר בגיל שלוש עם המעבר של הילד מהפעוטון והגן הפרטי

חינם! פרק ראשון לקריאה מתוך הספר "מי מפחדת מ-ADHD?"

חינם! פרק ראשון לקריאה מתוך הספר "מי מפחדת מ-ADHD?"

הספר הראשון בארץ על ADHD אצל בנות ונערות! מאת ד"ר שרית טגנסקי ריקוד הבנות – על הפרעת קשב וריכוז בקרב בנות, ואיך לא לפחד ממנה     היום קשה להאמין, אבל הבלט הקלאסי, עולמן של בלרינות ענוגות, נועד בתחילת דרכו המקצועית לרקדנים גברים. חשבו שמחול הוא עניין גברי. בגלל השרירים והכוח הפיזי, משום שהם לא

לקויות מוטוריות תפקודיות

לקויות מוטוריות תפקודיות

לקויות מוטוריות תפקודיות-מתוך הספר "מי מפחד מ ADHD?" הורים יקרים שני מחקרים פורצי דרך, שפורסמו ב-2011 בכתב העת האמריקאי האקדמי 'נוירולוגיה', אישרו שהפרעת קשב וריכוז בקרב ילדים משפיעה על יצירת בעיות בתפקוד המוטורי. בשני העשורים האחרונים לכדה את תשומת הלב של אנשי המחקר והטיפול ב-ADHD, לקות מוטורית הקרויהDCD הפרעה התפתחותית בקואורדינציה Developmental) Coordination Disorder). מחקרים

גישות לאבחון הפרעת קשב וריכוז

גישות לאבחון הפרעת קשב וריכוז

גישות לאבחון הפרעת קשב וריכוז בעולם רווחות כיום שתי גישות קליניות מרכזיות לאבחון הפרעת קשב וריכוז: הגישה האמריקאית (DSM-V) והגישה האירופאית (ICD-10). שתי הגישות מסכימות כיום שהגורם המרכזי להיווצרות הפרעת קשב וריכוז הוא נוירולוגי התפתחותי. כלומר, שמדובר בהפרעה נוירו-כימית שמשליכה על בעיות התנהגות ולא להפך. אך ההבדלים בין הגישות נשארו עדיין מהותיים. התפיסה האמריקאית (DSM-V)

הפרעת קשב וריכוז ADHD – כל מה שחשוב לדעת

הפרעת קשב וריכוז ADHD – כל מה שחשוב לדעת

מהי הפרעת קשב וריכוז? מתוך הספר מי מפחד מ ADHD? זו הפרעה שבבסיסה ישנו חוסר בקשב ובריכוז, עם אפשרות לפעלתנות יתר, הבאה לידי ביטוי בהיפראקטיביות ובאימפולסיביות. אצל ילדים ללא הפרעת פעילות היתר (היפראקטיביות), ההפרעה נקראת ADD, ללא ה – H המייצג היפראקטיביות, וילדים אלה קשים יותר לאבחון. כיום תת-קבוצה זו נקראת ADHD Inattentive Type, כלומר הפרעה

מי מפחדת מ-ADHD? על בנות והפרעת קשב וריכוז

מי מפחדת מ-ADHD? על בנות והפרעת קשב וריכוז

  במשך שנות הילדות וההתבגרות שלי לא ידעתי שיש לקשיים שלי שם. רק כאמא לילדים עם הפרעת קשב וריכוז, נפל לי האסימון. כשהייתי בגילם, לא השתוללתי ולא הפרעתי בכיתה כמו בנים עם ADHD . השתדלתי להיות תלמידה טובה ולא הבנתי למה אני לא מצליחה. כשבתי נולדה, זיהיתי אצלה אותם דפוסים כמו אצלי. את הדרך שעברנו

קושי בתפקוד מוטורי או בקואורדינציה מוטורית אצל ילדים

קושי בתפקוד מוטורי או בקואורדינציה מוטורית אצל ילדים

תפקוד מוטורי תקין למעשה מוגדר כיכולת לבצע תנועה באופן יעיל והרמוני ביחס לזמן ולמקום תוך תיאום בין חלקי הגוף השונים. ניתן לחלק תפקודים מוטורים לתפקודי מוטוריקה גסה – תנועת שרירים רחבה, הנסמכת על אינטראקציה בין מערכות החושים השונות בגוף לרבות שווי משקל, ראייה, מגע ותחושה, ולתפקודי מוטוריקה עדינה – תפקוד רצוני של היד והאצבעות, כאשר

קשיים בויסות חושי אצל ילדים

קשיים בויסות חושי אצל ילדים

ויסות חושי הינו תהליך אוטומטי ורציף של קליטת גירויים מהסביבה באמצעות החושים. האדם קולט מידע באמצעות מערכות התחושה השונות, ראיה ,שמיעה, טעם ,ריח, מישוש ומעבד אותו כך שישמשו  לצורך הסתגלות לסביבה. מקורם של קשיים בויסות חושי, הוא בהפרעה נוירולוגית בויסות החושי – (Sensory process disorder – SPD) ובשמה האחר הפרעה בעיבוד החושי (Sensory regulation disorder). הפרעה

על לקויות התפתחותיות בקוארדינציה אצל ילדים

על לקויות התפתחותיות בקוארדינציה אצל ילדים

על פי הגדרת האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית , ילדים בעלי לקויות התפתחותיות בקוארדינציה (באנגלית  – DCD – Developmental Coordination Disorder) מאופיינים ברמת ביצוע מוטורי נמוכה ביחס לילדים בגילם ובקושי תנועתי משמעותי שאינו נובע מפתלוגיה של המערכת העצבית-שרירית כגון: פרכוסים או שיתוק מוחין ואינו נובע מלקויי חברתי תקשורתי כגון ליקויי על הספקטרום האוטיסטי(PDD) . מאפיינים אצל ילדים

טיפול בקשב וריכוז לילדים בגילאים שונים

טיפול בקשב וריכוז לילדים בגילאים שונים

אין הורה שלא היה רוצה לילד שלו את הטוב ביותר, אך יחד עם זאת, כולנו ציריכם להיות מודעים לכך שלא הכול נמצא תחת השליטה שלנו. לא אחת קורה שאנו שולחים את ילדינו לבית הספר ועד מהרה מגלים שיש לו קשיים בריכוז, בהבנה או בלימוד. בכל אחד מהמקרים האלה אחד מהצעדים הראשונים שכדאי יהיה לעשות זה

האם הילד צריך טיפול קוגניטיבי התנהגותי

האם הילד צריך טיפול קוגניטיבי התנהגותי

הורים רבים היו רוצים לעשות כל מה שאפשר כדי שיהיה לילדים שלהם טוב, אך לא הכול תלוי בידיים שלנו. יש ילדים שסובלים מבעיות קשב וריכוז בגלל סיבות כאלה ואחרות, וחשוב להבין שאנחנו, ההורים, לא נוכל להעלים את הבעיות האלה. מה שכן נוכל לעשות זה לשלוח את הילדים לעבור טיפול קוגניטיבי התנהגותי והרבה פעמים זה בדיוק